18 септември 2018

Цел: връх Голям Кадемлия
Времетраене: около 8 часа ходене
Дължина: около 36 км преход в двете посоки
Денивелация: около 1600+ D (обща положителна денивелация)

Всичко започна с пост във фейсбук на приятел, който търсеше "Ккандидати за Кадемлията от Партизанска песен в неделя? Около 40 км и 1600+. Тръгване от Варна в 5:00. Темпо - стегнато ходене. Целта е за 8 часа да сме приключили с вървенето."

На следващия ден (неделята преди Първия учебен ден, който през 2018 г. беше на 17. септември) в 5:00 часа сутринта тръгнахме към х. Партизанска песен (1197 м н.в.) в местността Узана, област Габрово.

Естествено, в колата заспах почти веднага – защото аз мога да спя навсякъде, по всяко време. Събудих се в 7:30 ч. край село Шереметя (Великотърновско). После пак заспах… С две думи не усетих, не видях и не разбрах нищо от пътуването.

Доколкото помня, към 9 часа бяхме паркирали вече до х. Партизанска песен. Няколко минути по-късно вече вървяхме към х. Мазалат (1520 м). Мисля, че преходът беше 1:30 часа.

хижа Мазалат

В Мазалат ядохме вкусна гъбена супа и след 20-тина минути отново поехме нагоре – вече към връх Голям Кадемлия (2276 м) – вторият по височина в Стара планина, след връх Ботев (2376 м).

Аз вървях най-бавно – нито имам големия опит, нито издръжливостта на другите трима маратонци в компанията. Преходът не беше тежък за тях, но за мен си беше уморителен.

Качих се на Кадемлията сама, в 13:30 часа, 30-40 минути след другите. Те вече си бяха починали и, съответно, готови да слизат. На върха ми направиха няколко снимки, разгледах заслон Голям Кадемлия (2276 м), и отново тръгнах. Този път надолу.

на връх Голям Кадемлия

За мен спускането беше по-лесно от изкачването, но пък вече бях доста уморена. Все пак – по-добре беше.
На слизане успях да направя няколко снимки на тази част от масива Триглав, която виждах. Освен това, чух и рев на мечка. Радвам се, че нямахме по-близка среща.

Второто ни посещение за деня в х. Мазалат беше около 16 часа, за около 10-15 минути.

Трябваше да бързаме към колата, а след това и към Варна, защото пътят е около 4 часа.

От Мазалат до Партизанска песен стигнахме за час и 40 мин. В 17 часа, вече в колата, потеглихме на изток. Вкъщи си бях към 22 часа – много уморена, и много, много, ама много доволна!